Vanliga frågor

Här kan du se frågor som andra kunder har ställt.

Säljer ni hemlarm? Innebär det några månadskostnader?

Ja, vi säljer många olika hemlarmslösningar och även kameraövervakning. Månadskostnad får du bara om du väljer att koppla upp mot larmcentral eller om du vill teckna ett serviceavtal med oss. Men du kan också välja att inte ha några månadskostnader alls.

Får jag övervaka min egen tomt?

Ja, du får alltid övervaka din egen tomt. Men du får inte spela in något från en plats dit allmänheten har tillträde. Alltså ska din kamera inte filma mot exempelvis gatan bredvid din tomt. Vi kan hjälpa till med rådgivning kring dessa frågor.

Jag vill ha larm till mitt företag, hur ser processen ut?

Först kommer vi ut och gör en bedömning av dina lokaler. Vi kontrollerar potentiella vägar in för en inbrottstjuv, gör en riskbedömning, kontrollerar eventuella larmklass krav, vi diskuterar dina behov och sedan återkommer vi med ett kostnadsförslag. Detta kan alltid justeras och anpassas om någonting annat önskas.
Vid godkänt anbud kommer vi ut, installerar, överlämnar och förklarar hur ni kan vända er till oss i efterhand för service och rådgivning.

Jag har ett gammalt larm som jag vill byta ut, kan man använda befintliga enheter?

Om det är ett trådbundet system så är svaret oftast ja. Då kan man oftast använda befintliga IR-detektorer, magnetkontakter, glaskross m.m. Är det däremot ett trådlöst system så kan man behöva byta ut allting. Det beror på att trådlösa enheter pratar krypterade språk och dessa går inte alltid att använda mellan olika tillverkare.

Kan man teckna serviceavtal med er?

Ja, vi erbjuder möjligheten att teckna serviceavtal så att ni alltid har en säkerhetsanläggning i toppskick. Vid servicebesök utför vi olika kontroller, eventuella batteribyten, rengöring och annat som ser till att systemet bibehåller tillförlitlighet under lång tid framöver.